Hovedstadens Radikale Venstre søger en ny økonomisk sekretær til at understøtte vælgerforeningens arbejde som politisk og organisatorisk bagland for Radikale Venstres folkevalgte, kommende kandidater og som medlemsorganisation for de ca. 1.400 medlemmer af partiet, som bor i Københavns Storkreds.
Arbejdstid og vilkår
Der er tale om en studenterstilling på 10 timer om ugen med mulighed for flere timer under spidsbelastningsperioder. I stillingen vil du komme til at arbejde med frivillige medlemmer og forpersonskabet i Hovedstadens Radikale Venstre. Derfor vil noget af mødeaktiviteten foregå uden for normal arbejdstid og i weekender. Vi tilbyder et job, som giver indblik i den politiske proces, organisationsdrift og en betydelig del af ansvaret for landets største radikale vælgerforening. Timelønnen er 175 kr.
Du vil som økonomisk sekretær være medarbejderen med overblikket over økonomien og være helt tæt på, når der skal tages økonomiske beslutninger i foreningen i samarbejde med forpersonskabet og bestyrelsen. Du vil være ansvarlig for kontakten til banken og revisoren, når der bl.a. skal søges midler eller når der skal laves årsregnskab. Vi søger en økonomisk sekretær, som er struktureret og kan holde overblikket i situationer med skarpe deadlines.
Du får en grundig oplæring i foreningens brugte programmer og arbejdsgange med mulighed for selv at optimere disse. Du kan derfor sagtens søge stillingen, selvom du ikke har erfaring med bogføring og regnskaber. Det vigtigste er, at du er frisk på at lære noget nyt og har en god forståelse for tal.
De centrale arbejdsopgaver omfatter:
- Bogføring, regnskab og budgetopsætning af foreningens økonomi
- Kommunikation med bank og revisor samt frivillige og kandidater
- Praktisk-organisatorisk forberedelse af større møder i samarbejde med den sekretariatsansvarlige samt forpersonskabet
- Planlægning og udførelse af events og medlemsaktivitet
- Drift af foreningens lokaler
- Diverse mindre administrative og praktiske ad hoc opgaver
Det vil ydermere være en fordel hvis du:
- Kan se dig selv arbejde for Radikale Venstre
- Har en god talforståelse
- Har erfaring med at bogføre og læse regnskaber
- Er ansvarsfuld og kan holde overblikket
- Er systematisk og organiseret
- Kan arbejde selvstændigt
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte nuværende økonomisk sekretær Tekla Emborg på tekla@radikalehovedstaden.dk.
Sekretariatet og arbejdssted
Sekretariatet består af en sekretariatsansvarlig og en økonomisk sekretær, som begge er ansat på deltid. Opgaverne udføres i øvrigt i tæt samarbejde med foreningens forpersonskab og bestyrelse.
Din primære arbejdsplads vil være i foreningens sekretariat, som er beliggende i Kompagnistræde 22, 1208 KBH K, hvor du vil sidde sammen med den sekretariatsansvarlige et par dage i ugen. Der vil dog også være fleksibilitet i stillingen, så du kan arbejde hjemmefra.
Søg stillingen
Send din motiverede ansøgning til sekretariat@radikalehovedstaden.dk inden d. 31. maj. Vi indkalder til samtaler løbende med henblik på ansættelse fra omkring 1. august. Vedlæg venligst kontaktinfo, CV med en kort motivation for stillingen og relevante uddannelsesbeviser.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Det er derudover ikke et krav at være medlem af Radikale Venstre for at kunne søge stillingen.