Socialt Praktisk Organisatorisk Politik Kampagneaktiviter Bydele

februar

23 feb

23. feb 2018 (fredag) 17:30   Kompagnistræde 22  

Hvad har twitter og de sociale medier gjort ved den måde politiske budskaber bliver leveret på? Der er hverken tid faktatjek og med 280 tegn er der ikke megen plads til nuancer.

Kom til Fri Fredag, hvor vært Charlotte Burgess får besøg af Henrik Kjerrumgaard, ekspert i politisk kommunikation, stifter og ejer af White Cloud og tidligere rådgiver for Margrethe Vestager, til en snak om betydningen for den politiske kommunikation på de sociale medier og den måde budskaber bliver solgt på.

Alle er velkomne og tag gerne en ven eller veninde med. Vi har kolde øl, billige Gin&Tonics og højt til loftet !

Facebook EventDel på Facebook direkte link
26 feb

26. feb 2018 (mandag) 18:00   Kompagnistræde 22  

Kære nye medlemmer,

Så er vi klar til at byde dig velkommen til intromøde.
Du vil møde andre nye medlemmer, få at vide hvordan vores organisation er udformet, hvordan du kan blive frivillig.

Vi byder naturligvis også på en bid mad 🙂

Tilmelding til arrangementet sker her.

De bedste hilsner
Forretningsudvalget

Facebook EventDel på Facebook direkte link
28 feb

28. feb 2018 (onsdag) 19:30   Frode Jakobsens Plads 4, 1. sal, 2720 Vanløse  

Kulturstationen Vanløse

Mødelokale: Kultursalen

Frode Jakobsens Plads 4, 1. sal

2720 Vanløse

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent.
  2. Valg af referent.
  3. Valg af stemmetællere.
  4. Formandens beretning og godkendelse heraf.
  5. Årsregnskab og godkendelse heraf.
  6. Indkomne forslag (skal sendes til formanden senest en uge inden generalforsamlingen)
  7. Valg af formandskab.
  8. Valg af Bydelsbestyrelsen.
  9. Valg af medlemmer og stedfortrædere til storkredsbestyrelse, jf. § 6, stk. 2-4.
  10. Indstilling af delegerede til landsmødet til endelig beslutning i storkredsbestyrelsen.
  11. Bydelsforeningens indstilling til årsmødet til opstilling af et antal folketingskandidater svarende til bydelsforeningens valgkreds(e).
  12. Valg af delegerede til regionsforsamlingen.
  13. Indstilling til lokaludvalg.
  14. Gæste taler: Ida Auken.
  15. Evt.

Der dispenseres fra punkt 12, da dette ikke længere er relevant for regionsforsamlingen.

direkte link

marts

03 mar

03. mar 2018 (lørdag) 10:00   Kompagnistræde 22  

Kl. 10-14

Kontakt formand Rune Scharff Andreasen (40150756)

Mere information følger.

direkte link
04 mar

04. mar 2018 (søndag) 11:00   Kompagnistræde 22  

Kom med til en perspektivrig og spændende generalforsamling

Nyd en kop varm, frisklavet Irma-kaffe, kom økologisk smør på din speltbolle og dyk ned i det magentafarvede mødemateriale

Det er blevet tid til en endnu en Brunchgeneralforsamling i Radikale Venstre Indre By & Christianshavn. Vær med når bydelsbestyrelsen, med formand Viktor Dylander og næstformand Rune Sixtus Glæser i spidsen, byder indenfor i partilokalerne i Indre By til årets højdepunkt.

Læs meget mere om dagens program herunder.

Dato: søndag den 4. marts
Tidspunkt: 11:00-14:00
Sted: Kompagnistræde 22, DK-1208 partilokalerne
Form: Brunch

Dagsordenen følger vedtægterne for Hovedstadens Radikale Venstre:

§14, stk. 3

Bydelsforeningen holder generalforsamling hvert år i perioden 1. februar til 15. marts. Generalforsamlingen skal indkaldes med mindst to ugers varsel ved meddelelse til hvert medlem. Indkaldelsen skal mindst indeholde følgende dagsordenspunkter:

  1. Formandens beretning til godkendelse
  2. Valg af formandskab
  3. Valg af medlemmer og stedfortrædere til storkredsbestyrelse, jf. § 6, stk. 2-4
  4. Indstilling af delegerede til landsmødet til endelig beslutning i storkredsbestyrelsen
  5. Bydelsforeningens anbefaling til årsmødet til opstilling af et antal folketingskandidater svarende til bydelsforeningens valgkreds(e)
  6. Valg af delegerede til regionsforsamlingen
  7. Bydelsforeningens anbefaling til opstillingsgeneralforsamlingen af højst 3 kandidater til valglisten i året før kommunalvalgsår
  8. Eventuelt valg af lokalrådsrepræsentanter
  9. Eventuel indstilling til lokaludvalg

 

Efter aftale med regionsforeningsformand Søren Bald dispenseres der dog i år for pkt. 6.
Alle kontingentbetalende medlemmer har ret til at stille op til tillidsvalg – såvel bestyrelse, formandskabs- og øvrige poster.
Der dispenseres med pkt. 7, der er nedlagt som punkt indtil år 2020.

Mia Nyegaard er vores nuværende kommunal- og folketingskandidat, men efter kommunalvalget, hvor Mia blev valgt til socialborgmester, har hun besluttet ikke at genopstille som folketingskandidat. Der er således valg d. 4. marts igen (pkt. 5). Vedkommende der vælges vil repræsentere 3. kreds (vores kreds).

Ønsker man at opstille som folketingskandidat skal man gøre det på dette møde.

Undertegnede, formand Viktor Dylander, er på valg til formandsposten, eftersom jeg søger genvalg i år.

Jeg holder en motivationstale på dagen.
Ønsker man opstille til formand mod mig eller til bestyrelsen skal man gøre det på dette møde.

Bestyrelsen er den øverste ledelse mellem generalforsamlingen, der råder over et budget på ca. 10.000 kroner, planlægger og afvikler Indre By & Christianshavnsarrangementer, skriver politiske resolutioner til landsmødet og storkredsbestyrelsen. Den nuværende bestyrelse har et godt sammenhold, og er inde i en god udvikling.

Hvis man ønsker at bidrage til dette arbejde vil jeg stærkt opfordre til at stille op. Mødeaktiviteten planlægges et halvt år forud med egen forretningsorden og med en mødefrekvens på ca. 1 pr. måned, er det et foreningsletled. Ønsker man at tage mere ansvar på sig kan man overveje at søge medlemskab/deputeretstatus af storkredsbestyrelsen og/eller landsmødet (pkt. hhv. 3 og 4). Læs om bestyrelsen herunder:

https://radikalehovedstaden. dk/lokalt/indre-by/

direkte link
05 mar

05. mar 2018 (mandag) 17:00   Christiansborg  

WORKSHOP: FREMTIDENS RADIKALE ORGANISERING I HOVEDSTADEN

Af hensyn til sikkerheden på Christiansborg er tilmelding nødvendig: Tilmeld dig her
Vagten lukker døren 17.15 sharp.
—-
BESKRIVELSE
Uden de radikale græsrødder duer helten ikke.
Derfor har en lille gruppe med et kommissorie i ryggen de sidste fire måneder interviewet så mange led som muligt i hovedstadens radikale storkreds. Nu har vi en masse viden, som vi i fællesskab skal arbejde med, så vi kan få anbefalinger klar inden Årsmødet 2018 – Hovedstadens Radikale Venstre.

MÅLET MED DENNE WORKSHOP er, på baggrund af de indsamlede informationer, at forbedre mulighederne for, at det radikale engagement kan blomstre – på alle niveauer.

Alle medlemmer med interesse opfordres til at deltage, både meget aktive og folk, vi ikke ser så ofte.
—–
Inden mødet sørger gruppen for at omsætte de mange informationer til noget overskueligt, så det er tydeligt, hvilket grundlag vi skal arbejde med. Vi skal altså ikke komme med nye input til, hvad vi er tilfredse eller utilfredse med – men i stedet respektfuldt arbejde den viden, vi har fået.

Læs mere om tankerne bag informationsindsamlingen i det kommende Radikal Dialog
—–
PRAKTISK
5. marts kl. 17.10 – 21.30
Radikale Venstres gruppeværelse på Christiansborg.

Tilmelding er nødvendig. Er du derfor I tvivl, om du kan komme så hellere tilmeld dig nu: Tilmeld dig her
Mød op i gæsteindgangen til Christiansborg. Vagten lukker dørene 17.15 sharp. Så kom gerne i god tid.

Uden mad og drikke duer helten ikke – så vi sørger for mad undervejs. Meddel os på forhånd om allergier el.lign. i tilmeldingen

Spørgsmål mm. kan rettes til gruppen bag informationsindsamlingen:
Thomas Elkjær, tlf. 22171672, thel.itelco@gmail.com
Signe Mie Jensen, tlf. 23208062, signemie@gmail.com
Anders Thomsen
Viktor Dylander

Facebook EventDel på Facebook direkte link
06 mar

06. mar 2018 (tirsdag) 19:00   Bergthorasgade 15  

Generalforsamlingen får besøg af Ida Auken.

GENERALFORSAMLINGENS DAGSORDEN

  1. Velkommen
  2. Valg af referent
  3. Valg af dirigent
  4. Formandens beretning til godkendelse
  5. Fremlæggelse af regnskab
  6. Valg af formandskab
  7. Valg af bestyrelsesmedlemmer
  8. Valg af medlemmer og stedfortrædere til storkredsbestyrelse, jf. § 6, stk. 2-4
    8 pladser.
  9. Indstilling af delegerede til landsmødet til endelig beslutning i storkredsbestyrelsen
    17 pladser med forbehold for, at antallet kan blive reguleret.
  10. Bydelsforeningens anbefaling til årsmødet til opstilling af et antal folketingskandidater
    svarende til bydelsforeningens valgkreds(e).
    Lars Berg Schovsbo ønsker genvalg til Amager Øst-kredsen
    Jeppe Rohde Fransson ønsker genvalg til Amager Vest-kredsen
    Pt. har andre ikke meddelt ønske om anbefaling til kredsen.
  11. Valg af suppleanter til Lokaludvalg Amager Vest og Lokaludvalg Amager Øst
  12. Eventuelt
Facebook EventDel på Facebook direkte link
06 mar

06. mar 2018 (tirsdag) 18:30  

Til medlemmer af Radikale Venstre Østerbro

Det er blevet tid til at afholde generalforsamling for Radikale Venstre Østerbro.

Generalforsamlingen foregår Tirsdag  den 6. marts kl. 18.30. Lokale følger.

Omkring kl 18.00 vil der blive serveret noget mad. Tilmelding sker til amoesgaardc@gmail.com senest den 5/3 kl 12.00. prisen bliver ca halvtreds kroner pr mand. Skriv evt. allergier og præferencer.

Planen for aften er som følger:

17.30-18.30 Spisning

18.30-19.30 Politisk Oplæg: Vil blive annonceret senere.

19.30-21.00 Generalforsamling.

 

Dagsorden for generalforsamlingen

1.   Valg af dirigent

2.   Valg af referent og stemmetællere

3.   Formandens beretning

4.   Regnskab 2017

5.   Fremtidens Radikal Venstre Østerbro

6.   Valg af formand (som også bliver medlem af Storkredsbestyrelsen)

7.   Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer, mindst 4 og højst 10

8.   Valg af medlemmer til Storkredsbestyrelsen, i år 7

9.   Valg af delegerede til Landsmødet, i år 14

10. Valg af revisor

11. Indstilling af Østerbros folketingskandidat

12. Beretning fra Østerbro lokaludvalg

13. Eventuelt

direkte link
07 mar

07. mar 2018 (onsdag) 19:30   Amager Landevej 71  

Generalforsamlingen vil blive afholdt onsdag den 7. marts kl.19.30 i Tårnby foreningscenter, Amager Landevej 71, som varslet den 16. januar 2018.

Bemærk tidspunktet, af hensyn til et bestyrelsesmedlem der ikke kan komme før.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent, sekretær og stemmetællere.
2. Formandens beretning.
3. Forelæggelse af det reviderede regnskab.
4. Fastsættelse af kontingent for det følgende år.
5. Behandling af indkomne forslag.
6. valg:
a. formand
b. næstformand
c. tre bestyrelsesmedlemmer
d. suppleanter
e. web. ansvarlig
f. revisor
g. revisorsuppleant
7. Valg af delegerede til storkredsforsamlingen + suppleanter.
8. Valg af delegerede til landsmødet + suppleanter
9. Anbefaling af folketingskandidat til storkredsforsamlingen
10. eventuelt

direkte link
20 mar

20. mar 2018 (tirsdag) 19:00   Dirch Passers Alle 4  

Radikale Venstre på Frederiksberg afholder ordinær generalforsamling i KU.BE

Forslag fra foreningens medlemmer til ændring af vedtægter skal inden den 1. februar være indsendt til formanden.

Forslag, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen under dagsordenens punkt 6, skal inden den 1. februar være indsendt til foreningens formand.

Grundet KU.BEs regler for lokaleleje skal man selv købe kaffe/the hos KU:BE

Facebook EventDel på Facebook direkte link
23 mar

23. mar 2018 (fredag) 19:00   Bergthorasgade 15  

KOM TIL PÅSKEFROKOST

Hovedstadens Radikale Venstre & Radikal Ungdom København går sammen og holder fælles påskefrokost i RUK’s lokaler på Amager.

Køb din madbillet her.
Vi sørger for påskebuffet til 80 kr.
(Medlemmer af RU betaler 55 kr.)
Drikkevarer købes i baren.

Vi glæder os til at se jer! 😀
Mange forårshilsner
Hovedstadens Radikale Venstre & Radikal Ungdom København

Evt. spørgsmål kan rettes til:
Dan Kreutzfeldt (dan_kreutz@hotmail.com)
Eller
Malthe Rugberg Andersen på messenger.

Facebook EventDel på Facebook direkte link

april

05 apr

05. apr 2018 (torsdag) 18:00  

direkte link
28 apr

28. apr 2018 (lørdag) 10:00   Vartov  

Indre By & Christianshavns Bydelsforening og Vælgerforeningens Forretningsudvalg byder velkommen til en Årsmøde-lørdag ud over det sædvanlige, når vi morgenen efter St. Bededag slår fløjdørene op til Grundtvigs Vartovs store konferencesal i indre by.

Vi byder velkommen som mødedeltagere med tale- og stemmeret medlemmerne i kommuneforeningerne Tårnby-Dragør (12. kreds) og Frederiksberg (10. og 12. kreds) samt bydelsforeningerne i Københavns Kommune Østerbro (1. kreds), København S (2. og 4. kreds), Indre by & Christianshavn (3. kreds), RV Nørrebro-Bispebjerg (5. og 6. kreds), Brønshøj/Husum/Vanløse (7. kreds) og Vesterbro/Valby/Kgs. Enghave (8. og 9. kreds).

Vi byder varmt velkommen alle øvrige medlemmer af Radikale Venstre som observatører med taleret.

Det er gratis at deltage i Årsmødet, og det er gratis at tage del i morgenmaden, forplejningen undervejs samt kaffe, te og vand.

Der opkræves et beløb for køb af billetter til spisning. I billetten inkluderes frokost og/eller festmiddag (buffet). Pris og billetter sættes til salg via et link på denne begivenhedsbeskrivelse samt i nyhedsbrevene op til Årsmødet.

___ ___ ___ ___ ___

FØR MØDET
Det hele begynder klokken 10:00, hvor sekretariatsmedarbejderne Andreas Stæhr Holm og Malthe Krarup samt bydelsbestyrelsens medlemmer står for indskrivning af Hovedstadens Radikales medlemmer og udlevering af stemmekort.

(Til årsmødet har alle foreningens medlemmer, der har betalt forfaldent kontingent, møde-, tale- og stemmeret. I øvrigt gælder landsforbundets vedtægter).

Efter indskrivningen er der stående morgenmadsbuffet (så længe lager haves) med økologisk brød, lækker pålæg, frugt og ost samt kaffe, juice og te.

Dette varer cirka en times tid, hvorefter mødedelen af Årsmødet begynder klokken 11:00.

___ ___ ___ ___ ___

MØDET
I forlængelse af den generelle St. Bededagsstemning fra dagen i forvejen lægger vi ud med fællessang fra Højskolesangbogen:

1. Velkomst ved bydelsforeningen, fællessang og praktiske oplysninger
2. Valg af dirigent efter indstilling fra Forretningsudvalget
3. Valg af referent og stemmetællere efter indstilling fra Forretningsudvalget

herefter fremlægger storkredsens formand, Viktor Dylander, foreningsårets politisk-organisatoriske udtalelse:

4. Formandens beretning til godkendelse af Årsmødet

dernæst – inden personvalgene – er der økonomiske og medlemsbidragsydende punkter:

5. Forelæggelse af det reviderede regnskab
6. Kommissoriegruppens fremlæggelse af dens arbejde med spørgsmål-svar-runde
7. Behandling af indkomne forslag, herunder vedtægtsændringsforslag
8. Fastsættelse af kontingent for storkredsforeningen

hvorefter vi holder en udvidet forplejningspause med varme hveder. Dernæst skal vi have personvalg til partiorganisationen:

9. Valg af storkredsformand
10. Valg af 2 storkredsnæstformænd, hvis stemmetal afgør rækkefølgen, subsidiært ved konstituering i forretningsudvalget.
11. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant
12. Valg af 10 medlemmer til storkredsbestyrelsen

efterfulgt af valg af kandidater til valg:

13. Kandidatudvalgets anbefaling for opstillingsproces for pkt. 14 fremlægges
14. Opstilling af folketingskandidater i Københavns Storkreds 12 opstillingskredse (København har 9 kredse; Frederiksberg har 2 kredse; Tårnby & Dragør har 1 kreds)
15. Valg af EP-kandidat og 2 suppleanter

samt valg til medlemsbladet:

16. Valg af redaktør(er) til Radikal Dialog

og endelig runder vi af med eventuelt:

17. Eventuelt. Der kan ikke vedtages noget under dette punkt.

___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

EFTER MØDET
Efter mødet, der slutter cirka klokken 18:30, vil der være mulighed for at deltage i en udvidet festmiddag med underholdning. Dette kræver at man køber middagsbillet via linket her på siden (linket forventes klar senest ultimo marts).

Indre By & Christianshavns Bydelsforening, der også er toastmaster, arbejder i februar og marts måneder specifikt på forberedelserne af denne del af dagens program for at finde de(n) sjoveste og mest spiddende observatør(er) af det radikale landskab som det tager sig ud anno 2018.
Aftenens særligt indbudte gæstetaler(e) vil, som det er traditionen, være hemmelig frem til middagen.

Under middagen uddeles Marianneprisen.

Festmiddagen bliver også planlagt i februar og marts måneder, og vi melder ud her i begivenhedsbeskrivelsen når vi er klar til at sælge billetter for betaling til middagen.

Vi tager forbehold for ændringer og løbende opdateringer, som vil blive udmeldt på denne begivenhedsbeskrivelse.

___ ___ ___ ___ ___

BEMÆRKNINGER
Forslag af organisatorisk grad (eksempelvis vedtægtsændringer) der skal behandles af Årsmødet bedes indgivet til Forretningsudvalget på mail viktor@radikalehovedstaden.dk senest 15. marts klokken 23:59 jf. vedtægterne. Politiske udtalelser kan dog fremsættes direkte på Årsmødet.

Personer, der vil opstilles som folketings- eller EP-kandidater og deres suppleanter, skal have fem stillere eller kandidatudvalgets/bydelens anbefaling.

Første næstformand er suppleant for formanden og økonomisk ansvarlig næstformand, jf. § 15. Forretningsudvalget kan dog ved enstemmighed vælge at konstituere sig således at anden næstformand i stedet er økonomisk ansvarlig næstformand.

___ ___ ___ ___ ___

… VEL MØDT
På vegne af Indre By & Christianshavns Bydelsforenings bestyrelse,
Viktor Dylander (bydelsformand) og
Rune Sixtus Glæser (bydelsnæstformand),
&
På vegne af Hovedstadens Radikale Vælgerforenings Forretningsudvalg,
Viktor Dylander (stokredsformand),
Anne Eskildsen (første næstformand med økonomisk ansvar) og Søs Haugaard (anden næstformand)

Facebook EventDel på Facebook direkte link


  Book Kompagnistræde 22  Abonnér på kalenderen