Hovedstadens Radikale Venstre søger en politisk sekretær og en økonomisk sekretær

Hovedstadens Radikale Venstre (HRV) søger 2 sekretariatsmedarbejdere til at understøtte vælgerforeningens politiske og organisatoriske arbejde. Det drejer sig om en politisk sekretær og en økonomisk sekretær – begge deltidsstillinger.

Hovedstadens Radikale Venstre er en levende og velfungerende forening med i øjeblikket ca. 2.000 medlemmer fordelt i Københavns, Frederiksberg, Tårnby og Dragør kommuner. HRV fungerer også som politisk og organisatorisk bagland for radikale folkevalgte og kandidater.

Der er tale om 2 deltidsstillinger til studenterløn, og den ugentlige arbejdstid er 10-15 timer efter nærmere aftale. Vi regner med at du kan udvise fleksibilitet omkring timetallet, særligt i forbindelse med valgkampe og andre spidsbelastninger. Bemærk at der er tale om en forening af frivillige, og at en stor del af mødeaktiviteten derfor foregår uden for normal arbejdstid.

Vi tilbyder en god studenterløn (150 kr i timen plus feriepenge), et positivt arbejdsklima i gode lokaler midt i København og ikke mindst et interessant og alsidigt job, som giver indblik i den politiske proces, erfaring med organisationsarbejde og god kontakt med politisk engagerede mennesker i et levende og spændende miljø.

For begge stillinger gælder det, at det er vigtigt, at du arbejder systematisk og kan sætte orden i kaos. Du arbejder selvstændigt og sætter gerne dig selv i gang med opgaverne. Du trives med både at løse opgaver i samarbejde med de mange frivillige og indgå i sociale sammenhænge, men kan også finde glæde ved de stille timer på kontoret med administrativt arbejde.

Politisk sekretær

De centrale arbejdsopgaver omfatter:

·       Kommunikation til medlemmer via hjemmeside, nyhedsbrev og sociale medier

·       Håndtering af medlemshenvendelser

·       Håndtering af medlemsdatabasen

·       Praktisk-organisatorisk forberedelse af større møder

·       Planlægning og udførelse af events og medlemsaktiviteter

·       Koordinering og kalenderstyring af foreningens aktiviteter

·       Drift af foreningens lokaler

·       Diverse mindre administrative og praktiske opgaver

Der er ikke krav om at du kommer fra en bestemt uddannelse eller baggrund. Det er dog vigtigt, at du har flair for kommunikation og erfaring med frivillige er en fordel.

Økonomisk sekretær

De centrale arbejdsopgaver omfatter:

·       Håndtering af foreningens økonomi herunder budget, regnskab og kontakt med revision

·       Håndtering af medlemshenvendelser

·       Håndtering af medlemsdatabasen

·       Praktisk-organisatorisk forberedelse af større møder

·       Planlægning og udførelse af events og medlemsaktiviteter

·       Koordinering og kalenderstyring af foreningens aktiviteter

·       Drift af foreningens lokaler

·       Diverse mindre administrative og praktiske opgaver

Det er en fordel, hvis du er i gang med eller har afsluttet en uddannelse indenfor økonomi og/eller har erfaring med håndtering af regnskaber, budgetter og økonomiske data. Du færdes hjemmevant i et excelark og kender almindelige begreber indenfor økonomistyring. Erfaring med frivillige er en fordel.

 

Sekretariatet består ud over de 2 opslåede stillinger af en rengøringsmedhjælper. Opgaverne udføres i øvrigt i tæt samarbejde med foreningens formandskab og forretningsudvalg. Foreningens hyggelige lokaler, kendt som K22, ligger halvvejs mellem Christiansborg og Københavns Rådhus i indre by.

Din primære arbejdsplads vil være i Kompagnistræde 22, 1208 Kbh K.

Ansøgningsfristen er søndag d. 18. august og samtalerne forventes gennemført torsdag d. 22. august. Tiltrædelse hurtigst muligt.

Ansøgning (skriv gerne præcist hvilken stilling der søges) sendes til sekretariat@radikalehovedstaden.dk. Vedlæg venligst kontaktinfo, cv og relevante uddannelsesbeviser. Du er velkommen til at høre mere om stillingen ved at tage kontakt til formandskabet:

Formand: Søs Haugaard soes@radikalehovedstaden.dk / tlf. 26 74 38 65

Første næstformand: Sanne Højgaard Klietsch sanne@radikalehovedstaden.dk / tlf. 24 68 42 90

Anden næstformand: Kristian Brandrup kdbrandrup@gmail.com / 23 67 50 23

Dette indlæg er gemt under Foreningsnyt.